Leveransvillkor
Råvarubutiken
Råvarubutiken

Logga in

X

Leveransvillkor


Orderbekräftelse

Efter att du har gjort din beställning hos oss skickas automatiskt en bekräftelse till din mail. I denna kan du se vad som finns i beställningen och även se dina uppgifter, vi rekommenderar dig att alltid titta igenom dina orderbekräftelser. Om det är något som inte är korrekt vill vi att du meddelar oss genast via telefon eller e-mail, (observera att vi inte ser returmail på orderbekräftelsen utan kontakt endast sker på info@ravarubutiken.se.) På så vis kan vi korrigera felet innan beställningen skickas iväg, och du slipper extra frakt- eller returkostnader. Har vi begått ett misstag och det du får i din leverans inte stämmer överens med din order, så står vi självklart för kostnaderna. I orderbekräftelsen finns också ett ordernummer. Detta är bra att ha till hands, oavsett vilken typ av fråga du har gällande din order.

 

Leverans inrikes

Vid order och leverans inom Sverige, kan Kund välja mellan två olika fraktbolag, DHL och Postnord. Fraktkostnaden per order är 59 kr, för DHL och Postnord. Vid beställningar, där värdet på varorna överstiger 500 kr eller mer - uteblir fraktkostnaderna. Kund kan även välja att hämta ut beställningen direkt på Företagets lager, helt utan kostnad. För mer information kontakta Företagets kundtjänst på följande adress - info@ravarubutiken.se.

 

Leverans till utland 

Vid leverans till utland använder sig Företaget av av DHL Express, kund står för frakt.

 

Leverans tid

Leveransen tar vanligtvis 1-3 dagar, förutsatt att alla varor finns på lager. Leveranstid finns att se på vardera produkt på hemsidan, står det 1-5 dagar innebär det att det kan vara en beställningsvara och det kan då dröja upp till 5 arbetsdagar innan paketet skickas. I största möjliga mån väntar vi in beställningsvaror för att undvika att skicka flera paket, skulle det ändå dröja ännu längre på enskilda varor så kommer beställningen att delleveraras. Om Kund lägger en beställning den senare hälften av dagen så packas och skickas denna tidigast följande dag. När beställning skickas från Företaget går det ut ett e-postmeddelande om detta. När beställningen ankommit till utlämningsstället, skickas en avisering som SMS till kund.

Om Kund har fyllt i felaktiga adressuppgifter och Företaget redan har skickat paketet, tar Företaget ut en avgift på 200 SEK, för att ändra uppgifterna i efterhand (i nivå med fraktbolagets egen avgift). Ändringen av uppgifterna kan ta upp till två dygn att genomföra.

Ej uthämtade paket

Om Kund inte hämtar ut sitt paket, och det går tillbaka till företaget, förbehåller Råvarubutiken sig rätten att debitera 200 kr för arbete och fraktavgifter. Vänligen notera att ångerrätten inte kan krävas på ett paket som ej hämtats ut, alltså ingen återbetalning för varorna. Om kunden önskar skickar företaget ut paketet på nytt.

Dessa Villkor har fastställts av Råvarubutiken/Natessen AB datum: 2020-05-23